marjolein927.reismee.nl

104 days..

Lieve allemaal,


Nog 104 dagen.. 104 dagen voordat ik weer terug naar Nederland moet. Echt een vreselijke gedachte. Ik weet het, ik heb t al gezegd maar ik vind het hier zo leuk en mooi dat ik hier wel voor altijd zou kunnen blijven. Het idee dat ik weer in Nederland zit met een saai leventje, hier en daar wat bomen maar voor de rest eigenlijk niet zo veel interessants. Geef toe.. dan is het toch veel leuker om hier in paradijs te wonen midden in de jungle en met interessante culturen en enge beesten. Maar natuurlijk.. jullie allemaal weer terug zien is natuurlijk ook wel leuk ;)


Nadat ik de vorige keer had geschreven moest ik donderdags en vrijdags gewoon nog werken. Donderdag avond movienight in het hostel en vrijdag avond met Market uitgeweest. Dat was weer super leuk en heb me weer goed vermaakt. Rond half 5 was ik thuis en daarna welgeteld zo’n 4 uurtjes geslapen. Daarna met boodschappen gedaan en gewinkeld voor zijn afscheidsfeestje die avond. Smiddags weer een keer thuis gekomen en toen besloten dat ik naar de kapper wou aangezien ik heel veel gespleten haarpunten had en mn haar heel droog was vanwege het weer hier. Toen ik eindelijk een afspraak had gemaakt ben ik naar die salon gegaan maar toen bleek het dat ik bij de verkeerde filiaal was. Gelukkig wouden hun me evengoed nog helpen. Na even gewacht te hebben ging iemand mijn haren wassen maar aangezien de persoon die mn haren moest knippen nog bezig was kreeg ik in de tussentijd een heerlijk hoofd en nekmassage.. niet verkeerd kan ik je zeggen.


Toen ik daar klaar was snel naar huis, douche, omkleden en klaarmaken. Na een tijdje kwamen de eerste. Helaas waren er niet zo veel van het werk gekomen dus dat was wel een beetje jammer. Gelukkig was het nog steeds heel gezellig. Uiteindelijk besloten dat we nog uitgingen. Ik was heel trots op mezelf aangezien ik eigenlijk helemaal kapot was. Maar in Amuseum was het ook heel leuk dus dat was zeker wel de moeite waard. Zondag ben ik met Market gaan lunchen en uiteindelijk was ik savonds pas n keer thuis dus dat was ook heel gezellig.


Maandag en dinsdag en vrijdag moest er gewoon weer gewerkt worden maar woensdag en donderdag hadden we vrij vanwege Vesak Poya, een van de grootste festivals in het jaar. Dinsdagavond hadden we een avondje risk gespeeld in de hostel, dat was ook weer heel gezellig. Woensdag vooral veel geslapen aangezien ik kapot was. Smiddags Mathijs uitgezwaaid want die moest weer terug naar Nederland.


Donderdag ben ik naar Mount lavinia beach gegaan en daar heerlijk gelunched, sapjes gedronken en een lange strandwandeling gemaakt. Echt heerlijk! Ook weer wat verkleurd dus hopelijk is het dan als ik terug kom ook te zien dat ik zo lang hier heb gewoont. Savonds weer movienight in de hostel en dat was ook weer prima.


Na vrijdag weer een dagje gewerkt te hebben kon ik savonds verhuizen. Ik heb nu zo’n beetje een 3 keer zo grote kamer, een 3 persoonsbed, een grote spiegel, een klein balkonnetje en niet algeheel onbelangrijk: een WARME douche! Heerlijk! Vrijdag avond meteen 3 kwartier onder de douche gestaan.


Zaterdag ochtend ben ik richting Kandy gegaan aangezien de meeste het lange poya weekend naar Aragam bay waren gegaan en dat voor mij niet ging werken aangezien ik vrijdag gewoon nog moest werken. Market moest in Kandy city hostel werken dus ik haar daar maar gezelschap gehouden. Toevallig was een van haar bazen daar ook voor het weekend. Het grappige was dat ik de enige gast was en aangezien ik ook geen echte gast was telde dat niet. Uiteindelijk hebben we smiddags gezellig monopoly gedaan en zijn we laterna naar een bar/restaurant gegaan met een mooi uitzicht over Kandy. Daar hebben we uiteindelijk de hele avond gezeten. Zondag weer redelijjk op tijd terug naar colombo gegaan want dan kon ik met Market’s baas mee rijden. Een gezellig weekend zonder iets toeristisch te doen. Dus ik ga daar nog wel een keertje terug om die dingen allemaal te doen.


Vandaag weer lekker gewerkt en dat zal de rest van de week ook moeten want voorlopig zijn er even geen vakantie dagen meer. Maar goed, ik heb toch nog genoeg tijd savonds en in het weekend om leuke dingen te doen. Ik hoop dat jullie het in Nederland allemaal naar je zin hebben, ik spreek jullie snel weer.


Liefs uit Sri Lanka,


xx Marjolein

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active