marjolein927.reismee.nl

mn eerste twee weekjes

Ik ben hier nu 2 weken maa ik heb t gevoel dat ik hier al veel langerzit. En aan de andere kant voelt t net als gister dat ik op t vliegveld afscheid moest nemen. Iedereen had vast al eerder een verhaal van mij verwacht en ja dat was ook de bedoel maar toen ik vorige week bijna klaar was met mijn verslagje van de eerste week was alles weg, dus ik heb nog niet echt zin gehad om weer op nieuw te beginnen. nou waar zal ik eens beginnen..
vrijdag 27 augustus
Vandaag was t dan zover. Na een paar uur op t vliegveld was t dan zover, tijd om afscheid te nemen. Toen ik eenmaal bij de gate was moest ik nog n half uur langer wachten want de vliegtuig had vertraging. In t vliegtuig was t alles behalve druk. Er zat niemand naast mij en ook niemand achter mij. Het vliegtuig maakte erg veel lawaai, maar gelukkig ben ik veilig geland. Toen ik me koffers ging ik buiten naar de bus zoeken. Dat was niet echt een succes, dus maar iemand gevraagd en die zei dat er vanuit t vliegveld geen bus naar Bournemouth ging dus dat ik maar beter de trein kon pakken. Dus toch maar naar de trein gegaan. Daar een poging gedaan om een treinkaartje te kopen maar dat lukte niet echt, dus maar weer om hulp gevraagd. Iedereen was erg vriendelijk en hielp me met mn koffers. In de trein heb ik maar de hele tijd gestaan aangezien ik geen mogelijkheid zag om met me koffers ergens te gaan zitten. Gelukkig was t niet zo heel ver. Eenmaal in Bournemouth maar opzoek naar een taxi. Daar had ik geen hulp bij nodig want die stonden er meer dan genoeg. Toen ik bij mn huisje kwam maakte de huisbaas meteen de deur open en ontmoette ik ook een van mn huisgenoten, Micha. Ze hielpen me met mn koffers na boven te krijgen aangezien ik waarschijnlijk niet in staatzou zijnom die in me eentje omhoog te krijgen. Daarna kreeg ik een rondleiding door t huis. Stephanie de huisbaas ging daarna weer weg en ik ging mn koffers uitpakken. Niet veel later ben ik maar gaan slapen aangezien ik me niet zo lekker voelde door de reis.
zaterdag 28 augustus
Eerst ma lekker uitgeslapen in me nieuwe bedje die overigens heel lekker ligt. Daarna ben ik maar op zoek gegaan naar de school zodat ik dat dinsdagmorgen niet meer hoefde te doen en ik had voor de rest toch niks te doen. Na heel veel omgelopen te hebben had ik t eindelijk gevonden. Toen ben ik ff in t park gaan zitten, t was heel mooi weer trouwens. Daarna toch maar weer na huis gelopen wat dit keer niet zo lang duurde als de heenweg. Thuis had ik ook een van mn andere huisgenoten ontmoet, Gabriella, allebei n beetje apart dus heel blij was ik daar niet mee. Toen maar even de weg naar de supermarkt gevraagt aangezienik wel honger had gekregen. Hier hebben ze ook een aldi trouwens. Thuis lekker pasta gekookt en voor de rest heb ik die dag niet veel gedaan volgens mij. Dus ook weer op tijd naar bed.
zondag 29 augustus
Vannacht ook weer heerlijk geslapen maar nu wat eerder opgestaan. Aan t eind van de morgen ben ik naar t strand gelopen. Het zag er heel mooi uit maar ik ben nog niet op t strand zelf geweest, want t begon t regenen toen ik er net was. Dus maar weer naar huis gegaan. Gelukkig regende t maar 5minuten ofzo dus ik was gelukkig niet doorweekt. (gelukkig dat ik tussendoor alles doe kopieren aangezien net weer alles weg was) Toen ik thuis was, was t wachten tot mn duitse kamergenoot er was. Stephanie was er ook weer om haar op te vangen en om de kussen en dekbed te brengen. Net als mij was Christin(mn kamergenoot) ook laat. Toen zij eenmaal alles uit had gepakt wou ik met haar naar de supermarkt gaan, maar jammer genoeg was de aldi al dicht dus moesten we verder lopen, dus maar eerst even na t strand maar ook dit keer nog niet op t strand zelf geweest. Toen zijn we bij de kfc gaan eten aangezien t al best laat was. Daarna zijn we naar de texaco gegaan om wat spulletjes te halen om te eten en bier voor voor t uitgaan. Aangezien zij gelukkig ook zin had om uit te gaan. Na een lange kledingcrisis zijn we buiten gaan zitten om in te drinken, roken (ik zit in namelijk in een rokershuis op een iemand na, we mogen ook binnen roken maar t was buiten nog zo lekker) en om een beetje kennis te maken natuurlijk. Rond 10 uur hebben we onze spulletjes verzameld en op weg gegaan naar t centrum. De eerst pub die een beetje leuk leek zijn we meteen binnen gegaan. Maar toen die om 12 uur dicht was zijn we op zoek gegaan naar iets om echt uit te gaan ipv de hele tijd te zitten. We zijn toen nog naar verschillende clubs geweest en t was erg leuk.
maandag 30 augustus
Vandaag zou ikeigenlijk naar school moeten maar t was Bankholiday wat ze ons waren vergeten te zeggen, maar gelukkig hadden onze andere huisgenoten dat ons verteld. Dus voor dat ik eindelijk wakker was, was t al middag. Maar ik was toch maar voor de zekerheid naar de subway gegaan aangezien mij verteld was dat ik maandag na school na de subway moest om me voor te stellen. Maar toen ik na een lange wandeling daar was, was de manager dr niet dus was ik voor niets zo lang gelopen en kon ik weer helemaal terug gaan lopen. (´gelukkig ´ ben ik nu gewent aan het lange wandelen) Ik ben hier nu 2 weken maa ik heb t gevoel dat ik hier al veel langerzit. En aan de andere kant voelt t net als gister dat ik op t vliegveld afscheid moest nemen. Iedereen had vast al eerder een verhaal van mij verwacht en ja dat was ook de bedoel maar toen ik vorige week bijna klaar was met mijn verslagje van de eerste week was alles weg, dus ik heb nog niet echt zin gehad om weer op nieuw te beginnen. nou waar zal ik eens beginnen..
dinsdag 31 augustus
Vandaag voor t eerst na school. Om 11uur moesten we op school zijn om een toets te maken voor welk niveau je hebt. We kregen ook een klapper met allerlei informatie en ons lesrooster. Ik moet voortaan op maandag en woensdag middag na school. Daarna mochten we al weer gaan. ´smiddags ben ik na de subway gegaan. Gelukkig was de manager er toen wel. Ik heb toen heelt contract door moeten lezen en tekenen wat nog al veel was. Ook vertelde hij dat ik twee trainingen had en wanneer enz. Daarna kon ik weer naar huis. ´savonds weer met christin gekookt. En voor de rest ook niet veel gedaan volgens mij. Oja vandaag ook mn spaanse huisgenoot ontmoet. We vonden m ook al erg stil, maar hij was t hele weekend in londen geweest dus vandaar.
woensdag 1 september
´smorgens niet veel gegaan en ´smiddags voor t eerst echt naar school. Was niet zo heel bijzonder. Vandaag waren er 5 duitsers, 4 spanjaarden en ik en natuurlijk de schotse leraar die zichzelf nog al grappig vind. Maar ik heb er wel wat geleerd. Voor de rest deze dag niet veel gedaan waarschijnlijk en anders kan ik t me niet meer herinneren. Ojaa nou weet ik t weer, ik denk dat ik t verdrongen had: Subwayuniversity, serieus wat een hel! Een stomme training via internet die echt veel te lang duurt ik ben daar woensdag en donderdag de hele dag mee bezig geweest. Een training met 16 onderdelen die allemaal 30minuten, 45 minuten of een uur duren. Dus erg serieus gingen de laatste onderdelen niet echt.
donderdag 2 september
Vandaag had ik de hele dag niets te doen aangezien christin smorgens en savonds moest werken en smiddags naar school moest. Dus heb ik maar de was gedaan, opgeruimd, boodschapjes gedaan en gekookt. En tv gekeken, over t algemeen is hier niks op tv of friends. Maar hier komt wel one tree hill op tv dus dat is wel een pluspunt. En natuurlijk weer de hele dag subwayuniversity gedaan wat ik alweer vergeten was.
vrijdag 3 september
Vandaag had ik mn eerste subwaytraining om 9uur smorgens. De heenweg was ik gelopen, maar als ik daar nog een keer heen moet gaan ik met de bus net als de terug weg. Ik heb er een uur en 15 minuten op gedaan om daar te komen terwijl ik volgens mij niet eens omgelopen heb. Ik had training met nog twee andere mannen maar die waren veeeeeel ouder :P, iig 40 ofzoo geen idee ik ben niet zo goed in schatten. Het was iig lang geleden dat hun 18 waren. De training was wel goed. Heb wel wat geleerd en voor t eerst mn subwaysandwich gehad en ook nog eens zelf gemaakt. Om 12 uur waren we klaar en toen moest ik op de bus wachten. En daarna van het centrum naar huis lopen wat ook nog ong een half uur is maar dat ben ik nu wel gewend. Vrijdagavond ben ik samen met Christin weer naar de pub geweest. Dat was ook weer leuk, maar dit keer hadden we t niet zo laat gemaakt.
zaterdag 4 september
Zaterdag heb ik volgens mij ook niet zo heel veel gedaan. Ik heb iig werkelijk geen idee wat ik heb gedaan. Ik weet dat ik toen ook op mn blog aan t schrijven was maar dat was toen allemaal weg voordat ik t op kon slaan. Helaas! Voor de rest heb ik volgens mij weer niet veel gedaan denk ik zo. Ik zou t iig echt niet meer weten.
zondag 5 september
Vandaag had Christin ook de hele dag vrij dus had ik gelukkig weer wat gezelschap. Ik had ook de hele dag vrij. Eerst zou ik mijn tweede training hebben, maar die was afgezegd. We zijn begonnen met de keuken, woonkamer, badkamer en onze kamer een beetje te poetsen (stofzuigen, dweilen en afwassen). Was wel fijn om te zien dat er een verschil was. Vandaag komt er namelijk weer een nieuw meisje dus is de huisbaas ook weer ff hier dus moet t n beetje opgeruimd zijn. Daarna zijn we boodschappen gaan doen. De terugweg was echt niet leuk want we waren na asda gegaan aangezien de aldi dicht was, dus moesten we met onze zware boodschappen helemaal na huis lopen en dat was een heel eind. Toen we thuis waren zijn we weer gaan koken. Dit keer voor t eerst iets anders dan pasta. Salade, met aardappeltjes en nog iets maar we hebben geen idee wat t was maa t smaakte goed. ´savonds kwam t nieuwe spaanse meisjes. Ze is wel aardig, maar hier is t over t algemeen zo dat spaanse mensen alleen maar met andere spaanse praten en hun engels is er slecht. Maar zij is wel oke, beter de spaanse jongen hier, hij begrijpt niet eens is wat je bedoelt als je vraagt hoe het met hem gaat of als je vraagt op welke dagen hij naar school moet. Maar ze zijn allebei opzich wel aardig op t spraakprobleem na. Dat was t volgens mij wel een beetje voor zondag.
maandag 6 september
'smorgens zijn we eerst na bank gegaan. Maar bij lloyts konden ze niets voor me doen aangezien ik maar 6maanden hier en bij Barcleys konden ze niets voor mij doen aangezien ik alleen een id heb en hun moesten een id en paspoort of rijbewijs hebben maar ik heb dat allebei niet. Dus dat was best wel kut. Voor school was ik nog ff in t park gaan zitten en toen maar naar school gegaan. Op school waren er weer andere dan de vorige keer. Het was niet echt een bijzondere les. Na school ben ik na de receptie gegaan om te vragen of er een bank was waar ik dat niet voor nodig had, maar ze zeiden dat ze een brief voor mij zouden maken en dat t daarmee wel moest lukken dus toen was ik wel opgelucht. Toen ik thuis kwam was Christin al weer naar dr werk. Ze had drie aanstekers met een strikje er om heen op me bed gelegd, aangezien ze telkens mijn aanstekers leende en elke aansteker die zij gebruikte kapot ging :P Dus dat was wel lief, een oppeppertje die ik op dat moment wel kon gebruiken na dat gedoe bij de bank. (Zij had wel een bankaccount aan kunnen maken)
dinsdag 7 september
'smorgens had ik eerst de nationalinsurencenumber gebeld voor een afspraak. Daarna na de subway, maar Gabriel een van de managers/bazen was er niet. Toen ben ik maar eerst naar de school gegaan om mn brief op te halen. Daarna ben ik naar de Barcleys gegaan maar die konden nog steeds niets voor me doen. Dus ik maar weer terug naar school en die zeiden dat ik maar bij een andere bank moest proberen. Dus ik naar de HSBC gegaan, die konden wel wat voor me doen. Ik ben toen al begonnen met daar een bankaccaunt aan te maken maar we konden t niet helemaal doen aangezien ik niet de goede brief had. Dus ik weer naar school gegaan en die zouden de goede brief voor me maken en die zou ik dan de dag er na op kunnen halen. Toen kon ik eindelijk naar huis. Eenmaal thuis weer de subway gebeld maar Gabriel was er nog steeds niet. Dus toen kreeg ik zijn mobielnummer. Dus ik daarop gebeld en kreeg ik te horen dat ik de dag dr na mn tweede training had op de tijd dat ik eigenlijk naar school moest. Maar hij had al naar school gebeld want hij had mn mobielnummer niet. Dus dat was gelukkig ook weer allemaal geregeld.
woensdag 8 september
'smiddags voor mijn training ben ik eerst naar de school gegaan om mn brief op te halen maar die was toen nog niet klaar. En mijn naam stond op het bord dus ook meteen ff gevraagd wat er aan de hand was, maar dat was gewoon voor dat ik training had dus niet naar school hoefde. Maar ik had nog genoeg tijd voordat ik na de training moest aangezien ik eerst van plan was om eerst na de bank te gaan maar dat ging dus niet. Dus heb ik eerst nog n uurtje in het park gezeten. De training was wel okee, niet iets bijzonders om te vertellen. Ik kreeg ook meteen te horen dat ik donderdag, vrijdag en zaterdag moest werken dus dat is wel goed. Oja, de man waarvan ik vandaag de training had was meer dan een kop kleiner dan mij en mn engels was waarschijnlijk nog beter dan de zijne, iig mijn engels is duidelijker. En dat is dan een manager van een van de subways. Ik had weer training met dezelfde mannen alleen gelukkig in een andere subway. 'savonds waren we weer na de pub geweest en dat was ook weer erg leuk.
donderdag 9 september
Vandaag voor t eerst echt werken bij de subway, was nog best leuk en ze waren erg vriendelijk. Het ging redelijk goed. Vandaag vooral bij het salade gedeelte gestaan en op t einde ook bij t vlees. Na t werk was ik weer na de school gegaan voor de brief en daarna weer na de bank maar de brief was nog steeds niet goed genoeg. Daarna nog even met chrisin even in de stad rondgekeken en toen weer richting huis. savonds waren er allemaal spanjaarden hier in onze tuin, maar wij zaten met zn 2e binnen aangezien hun toch alleen maar spaans praten.
vrijdag 10 september
Vandaag weer gewerkt en t was weer okee, vandaag was t niet zo druk dus kon ik ook meer alleen doen. Na t werk weer na school gegaan omdat te zeggen dat de brief weer fout was en toen hadden ze t meteen weer veranderd. Dus toen kon ik weer naar de bank, gelukkig was t nu wel goed dus nu heb ik eindelijk een bankaccaunt. Jammer dat ik er 5dagen over moest doen maar ik ben blij dat ik er nu eindelijk een heb. Nu nog wachten op me pasje. Daarna ben ik weer na huis gegaan, gegeten en toen begonnen met dit verhaal te typen en dalik n keer weer naar me bedje aangezien ik morgen weer moet werken. Gelukkig pas om 12 uur dus dat is wel fijn.
Nou ik heb t hier na me zin en vermaak me wel. Ik heb nu bijna alles zo'n beetje geregeld dus dat is ook heel erg fijn. De mensen hier zijn erg vriendelijk, dus als t goed is hou ik t hier wel vol! Ik laat binnenkort wel weer wat horen.
xx marjolein

Reacties

Reacties

marielle

Ha Marjolein,fijn dat je het naar je zin hebt en een beetje je draai hebt gevonden.Uit je verhaal merk ik dat je aan je huisgenoten niet echt veel hebt behalve dat Duitse meisje dan.DAt is eigenlijk wel jammer maar misschien komt dat nog wel.Hier gaat alles zijn gangetje,de jongens zijn weer naar school allemaal en wij weer aan het werk,is wel lekker dat alles weer normaal is.Nou de groetjes van ons hier en tot schrijfs.

tante gerrie

hoi Marjolijn
leuk zeg,dat we zo een beetje kunnen volgen,wat je allemaal doet.
wat een gedoe zeg met die bank,maar je hebt het voor elkaar.
en het werk vind je wel leuk,dus dat is ook een pluspunt.
ik hoop dat je je draai daar dadelik gevonden hebt,maar dat zal wel lukken.
succes met alles
gr.van ons
doeiiiiiiiii x

Sandraaatje

ik heb alles gelezen, haha was wel veel maar vind het wel leuk om te lezen. ik heb niet veel tijd om een lang mailtje terug te sturen, ik moet zo weg namelijk. maar wel fijn dat alles goed is gekomen met werken en de bankzaken:P nou veeel plezier marjoleintje. en ik spreek je wel weer

Tante Gerrie

ha Marjolein...zal de naam nu maar goed doen....een beetje dom.
ben jij bang van slakken,die eten jou echt niet op.
zijn wel vieze beesten.
jammer dat je niet zoveel kunt werken,want je moet toch geld hebben,en de dag gaat sneller.
wat voor weer is het daar eigenlijk?
nou meid,veel succes met alles
en een fijn weekend
liefs van ons allemaal.
doeiiiiiiii

marjolein

Hallo allemaal,
Leuk dat jullie gereageerd hadden op een van me verhaaltjes. Is leuk om af en toe te horen hoe t met jullie is aan de andere kant van de zee! Ik dacht, zal maar eens op de reacties reageren. Ja idd tante gerrie, ik vond t een schande dat je niet eens mn naam kunt schrijven :P en ja ik ben bang voor insecten, echt heel vies! t weer hier is over t algemeen wel goed. nog niet heel veel regen gehad, maar het begint nu wat kouder te worden. Dus ik ben benieuwd hoe t dalik in de winter is! Ik ga binnekort wel weer een nieuw verhaaltje schrijven van de afgelopen dagen. Dus dan horen jullie weer meer.
xx marjolein

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active